מסחריות וטנדרים בלב ובנשמה, איך הכל התחיל?
איסוזו – חברת יצרן לכלי רכב, אשר משווקת בעיקר טנדרים ומשאיות קלות. Isuzu ידועה כיצרנית מנועי דיזל איכותיים וחסכוניים למדי אשר נמכרים ברחבי העולם כולו. יצרנית הרכבים החרוצה הפכה במרוצת השנים לאחת מיצרניות רכבי העבודה בגודל בינוני מהגדולות ביותר בשוק הרכב. הרכבים המרהיבים של Isuzu נמכרים בישראל כבר מתחילת שנות התשעים, אולם מדובר בחברה בעלת היסטוריה עשירה ורבת שנים, אחת הותיקות בארץ המוצא שלה- יפן. דרכה של חברת רכבי העבודה היפנית בענף הרכבים החלה בשלהי שנת 1916, וזכתה בתחילה לשם שונה משמה הנוכחי והמוכר. בשנת 1922 החברה החלה בייצור של משאיות בגדלים שונים וייצרה בשנת 1922 את המשאית הראשונה ביפן, במקביל לייצור המוכר של רכבים שכה מזוהים עמה- הרכבים המסחריים. בעבר, חברת ג'נרל מוטורס הייתה זו שהחזיקה בבעלות המלאה על החברה, אולם עקב קשיים כלכליים מרובים שידעה החברה, בשנת 2006 נמכרו כ-59% ממניותיה לחברת טויוטה, ובכך איבדה חברת ג'נרל מוטורס את השליטה הבלעדית בחברה, בשנים העוקבות שלאחר מכן נמכרה החברה כולה לטויוטה ובכך קיבלה טויוטה את השליטה המלאה.
אילו דגמי Isuzu עיקריים קיימים?
יצרנית הרכב איסוזו מתמחה בייצור כלי רכב מסחריים מסוגים וגדלים שונים, היא נחשבת למובילה בארץ ובעולם כולו בייצורן של משאיות בינוניות וכבדות, כמו כן היא מתמחה בייצור איכותי של רכבי בעלי מנוע דיזל מסחרי. ייצרנית הרכב Isuzu מייצרת למעלה ממליון מנועי דיזל בשנה, הנמכרים ליצרנים שונים הנדרשים למנועים חזקים בעלי כושר הישרדות רב ויכולות גבוהות. רבים מבין מנועי הדיזל המוכרים לנו היטב מהרכבים המסחריים של חברת ג'נרל מוטורס דוגמת מנוע הדורמאקס V8 יוצרו גם הם על ידי יצרנית הרכב היפנית. בשנים האחרונות חלו שינויים ותמורות רבות בכל הנוגע לייצור הרכבים על ידי החברה, עד לתחילת שנות ה-90 שיווקה החברה בישראל מספר גדול של דגמים, מסחריים ופרטיים שזכו לאהבת הקהל הישראלי, בשלהי שנות ה-90 החל שיווקם של שני דגמים מסחריים שהפכו לשם דבר בכבישי ישראל, מדובר בגיפ טרופר שעבור אוהבי שטח רבים הפך לאגדה וברודיאו שהיה מיוחד ופולארי בזמנו. שיווקם של הרכבים הפרטיים מבית Isuzu הסתיים בקול ענות חלושה בשנת 2008 עת שווקו רכבי שברולט טריילבלייזר בהיקפי מכירות קטנים במיוחד בארצות הברית.
רכבי המותג בישראל
כאמור, במרוצת השנים שיווקה Isuzu לשוק הרכב הישראלי מספר גדול של רכבים מסוגים ובגדלים שונים הפונים כל אחד מהם לקהל יעד שונה לחלוטין. ספינת הדגל שבלטה במיוחד מבין רכבי המותג, אך בצער רב שיווקה הופסק בישראל, היא Isuzu טרופר- מדובר ברכב שטח גדול מימדים, נוח יעיל למדיי, המספק ביצועי כביש ושטח מרהיבים. בנוסף אליו, היו דגמים רבים שווקו ושיווקם הופסק כגון אמיגו, רודיאו ועוד, בשוק רכבי היד השנייה עדיין ניתן למצוא אותם, אך ככל שעוברות השנים גם זה נעשה נדיר יותר ויותר. הדגם הבולט ביותר, בעל השוק המסחרי העשיר ביותר מבין רכבי היצרנית המדוברת, הוא ללא צל של ספק, טנדר הדי-מקס. הדי מקס מוביל כבר מספר שנים ברציפות במכירות בשוק הטנדרים בישראל. אך הדי מקס אינו לבדו, גם בכל הנוגע למשאיות מצטיינת יצרנית המסחריות עם דגם הסומו המוצלח ביותר. דגמים נוספים מבית היוצר של החברה היפנית המיוחדת זכו להצלחה מרובה, כך למשל Isuzu 6200 שנמכרת עם תא רגיל או תא צוות וה - Isuzu 7500 המשווקת גם היא בפורמט דומה.
המסחריות האיכותיות ביותר בישראל
בשנים האחרונות, ונכון הדבר גם להיום, משווקת Isuzu בישראל שני דגמים בלבד, דגמים אלה מהווים חוד החנית בקטגוריות אליהן הם משתייכים, מסחריות רבות יוצרו על הפלטפורמה החזקה שלהם ועל כן הם נהנים משוק חזק כבר שנים רבות. מדובר על טנדר הדי- מקס ומשאית האייפון והסומו המיוצרים במפעלים שונים שבראשות החברה ביפן ובארצות הברית. מדובר ברכבי איכות שזוכים לקול תשואות ואהבת הקהל במשך שנים ארוכות, ולא בכדי, שכן מדובר ברכבים המצליחים להוכיח עצמם כטובים ואיכותיים לשוק המסחרי הרחב על כל גווניו.
ביצועים ובטיחות
הרכבים המסחריים אותם מייצרת איסוזו מתאפיינים במימדים גדולים במיוחד, ייעודם העיקרי לנשיאה, הובלה והעמסה של ציוד רב, כך לדוגמא, דגם הדי- מקס מתהדר בכושר העמסה של כ-1050 ק"ג- נתון חסר תקדים בהשוואה למתחרותיה. הגודל והעוצמה שברכבי המותג אינם משפעים כלל על נוחות הנסיעה, הודות לכיול מתלים נכון מצליחים הרכבים לספוג את שיבושי הכביש ומאפשרים נסיעה שלווה ונעימה, גם במצב בו הרכב מועמס במידה מקסימלית.
אפשרויות לרכישת רכבי Isuzu
בדומה לייצרני וייבואני רכב שונים המשווקים בישראל, גם יבואני Isuzuהתאימו עצמם לשוק הישראלי וכיום היא מוצעת בשלל אפשרויות רכישה ומימון . את הדי- מקס המסחרית העיקרית המשווקת כיום ניתן לרכוש בשיטות הליסינג השונות לרבות ליסינג פרטי, ליסינג תפעולי וליסינג מימוני, ובכך היא מתאפשרת לרכישה לקהלי יעד רבים ומגוונים יותר מבעבר. כייון שדגמי איסוזו משמשים חברות מסחריות רבות ככלי עבודה יעיל לכל דבר ועניין, הצעות רכישה אטרקטיביות מוצעות גם למגזר העסקי בהנחות משמעותיות.
D- מקס המובילה שבטנדרים
האיסוזו די- מקס נחתה במחוזותינו לראשונה בשנת 2003, במרוצת השנים היא עברה מתיחות פנים ושדרוגים רבים ולאורך כל התקופה היתה ועדיין ממוקמת במקום הראשון במכירות בשוק הטנדרים המקומי. את קפיצת הדרך הגדולה ביותר של הדי- מקס עשתה היא בשנת 2011 עת הושק הדגם המחודש שלה בבנקוק. הדגם החדש של הדי- מקס מבוסס על הפלטפורמה המוכרת מהשברולט קולורדו (שאינו משווק בישראל), עיצובו החיצוני והפנימי עודכן וחזיתו שונתה לחלוטין, הותקנו בו מערכות שונות שתפקידן לחזק, לאבטח ולייצב את הדי- מקס שלעיתים נדרש לנסיעות בתנאי שטח קשים. הדי מקס החדש משווק בשתי תצורות גודל, הראשונה בעלת קבינה כפולה והשניה קטנה יותר- חד קבינה, כמו כן קיימת אפשרות להנעה אחורית או כפולה ובחירה בין תיבת חמישה הילוכים אוטומטית או תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הדי- מקס משווקת עם שני גרסאות מנועי דיזל חסכוניים, האחת בעלת נפח של כ-2.5 ליטר המספק 137 כוח סוס, השניה בעלת מנוע גדול יותר, בנפח של כ-3.0 ליטר המספק 180 כוח סוס. נכון להיום משווקת הדי- מקס בישראל רק בגרסה המנועית הקטנה יותר המספקת נתונים מרשימים לרבות מומנט איכותי של כ 40.8 קמ"ג. מבחני הדרך הרבים שנערכו לדי מקס קובעים פה אחד כי מדובר במסחרית נוחה למדיי, זריזה וקלת תנועה, בעלת יכולות בידוד רבה ומאפשרת נסיעה שלווה ושקטה.
משאיות איכות מובילות בקטגוריה
בחינה מעמיקה של שוק המשאיות העולמי מראה בברור כי Isuzu היא המובילה הבולטת בשוק המשאיות בגודל בינוני בעולם כולו. Isuzu מייצרת מגוון גדול של משאיות, העונות על צרכים שונים, בכל הגדלים. המשאיות מבית איסוזו מצטיינות באחיזת כביש טובה, צריכה נמוכה ביותר של דלק בהשוואה למשאיות בסדר גודל דומה וזאת הודות למנוע החסכוני המיוצר במפעלי החברה. לשם הדגמה, דגם הNPR מסדרת ה-N של המצליחה, המונע על ידי מנוע TC-4JJ1 מציג חסכון משמעותי בצריכת הדלק של כ-20 אחוזים לעומת דגמים ישנים יותר. מנוע שזה יוצר ותוכנן מלכתחילה במטרה ליצור יכולת עמידה לתווך ארוך, חלפים איכותיים ועמידים, ועלויות תחזוקה מינימאליות.