דייהטסו היא יצרנית מכוניות קומפקטיות בדרך כלל או מכוניות מיקרו שנחשבות לקבוצת K וגם רכבי שטח. החברה אשר הוקמה בשנת 1951 מייצרת כיום מכוניות שהן רב מכר בישראל כדוגמת הסיריון והטריוס. דייהטסו היא הממשיכה של חברת האטסודוקי (1907), והוקמה ביפן בשנת בשם "דייהטסו מוטור קומפאני" 1951. לאחר עשור החלה לשווק את רכביה ברחבי אירופה, אולם לא זכתה להצלחה מסחררת, ובשנות ה- 80 התרחשה עלייה במכירות עם שיתוף הפעולה עם רכבי שרייד ורוקי. משנת 1992 טויוטה היא המשווקת העיקרית של דגמי הדייהטסו, ולאחר מכן עברה להיות גם הבעלים של חברת הבת שלה: "דייהטסו חברת מכוניות בע"מ". כיום רכבי הדייהטסו לא רק נמכרים בסוכנויות הרכבים, אלא גם נשכרים בסוכנויות הליסינג.
חברת דיהטסו בישראל
כניסתה של דייהטסו לישראל התרחשה בגאון בשנת 1982, לאחר הסרת החרם הערבי וכניסתה של סובארו לשוק המכוניות. למרות הפאניקה שהתרחשה בתחילת שנת 2011 שבה דובר על הפסקת שיווקה בישראל בשנת 2013 – כחלק מהפסקת שיווקה באירופה, עדיין אין תשובה חותכת בנושא. הסיבות הן שערי הין – יורו שאינם מאפשרים קביעת מחירים תחרותיים ועוד. דגמי האפלאוז והשרייד ששווקו בשנות ה-90 העמידו את דייהטסו במקומות הראשונים שבטבלת מסירות רכב בישראל.
לקנות רכב של דייהטסו
קשה להתעלם מרכבי הסיריון הרבים שחולשים על כבישי הארץ ובמיוחד במרכזי הערים. מדובר ברכב שמתאים לצעירים, ולא רק מפאת המחיר ותנאי מימון לקניית רכב, אלא במימדים ובביצועים המתאימים בדיוק לדרישה של רכב סופרמיני. לדייהטסו סיריון יש עיצוב צעצועי וסלון מרשים ביחס למימדיו החיצוניים ובהחלט יכולה לספק דרישות כביש עירוני וליסינג תפעולי.
דייהטסו טריוס
רכב הפנאי של דייהטסו, הטריוס הוא רכב בינוני שיצא לאור בשנת 1997 לראשונה. כיום אפשר לרכוש את הדגם השני שנמצא על הכבישים משנת 2006. יש לו מנוע 1.5 ליטר ועיצוב חדשני ואהוב על ידי רבים מהצרכנים הישראלים, עם צריכת דלק סבירה.