ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
או השאר פרטים ונחזור אליך מידית!
קראתי ואני מאשר/ת את התקנון
חיפוש רכב חדש

Citroen חדשה

מחפש סיטרואן?

פורטל אוטו1 מומחה במתן מגוון רחב של הצעות מחיר על רכבים שונים. אם אתה מחפש מכונית חדשה, משומשת, או רכב בעסקת ליסינג או ביטוח רכב בכלל השאר את פרטיך ונחזור אליך עם הצעת מחיר

טופס מורחב
טופס מקוצר
מלא פרטים וקבל הצעות לקניית סיטרואן חדשה
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
אוטו1 - פורטל השוואת רכבים

סיטרואן

citroen
סיטרואן
צרפת 1919 C4, ברלינגו 4,635
citroen

דגמי citroen

היברידי/חשמלי

מכוניות יוקרה

מכוניות מנהלים

מכוניות משפחתיות

רכב מיני

רכבי שטח

סיטרואן- הצרפתית המתקדמת והמובילה
סיטרואן, יצרנית הרכב הצרפתית, הינה ככל הנראה מותג הרכב היהודי הראשון בעולם, היא נוסדה בשנת 1913, על ידי מר אנדרה סיטרואן, בן למשפחה יהודית ממוצא הולנדי. כיום החברה מייצרת רכבים המבוססים על הפלטפורמה של רכבי חברת פיג'ו וייחודם בא לידי ביטוי בעיצובם הנועז , שלל הגאדג'טים המתקדמים המותקנים בהם ותאי הנוסעים המעוצבים בסגנון ייחודי.

ראשית דרכה של החברה
בראשית דרכה של החברה הוקמה היא כמפעל לייצור גלגלי שיניים שעשה שימוש בפטנט ייחודי וחדשני אשר שילב שני גלגלי שיניים המונחים בתצורה אלכסונית, מטרתו של פטנט זה הינה ביטול העומס הצירי שנוצר בעת שימוש בגלגלי שניים אלכסוניים. סרטוט של שילוב גלגלי השיניים שימש במשך שנים רבות כסמלה הרישמי של החברה. בסמוך לפרוץ מלחמת העולם הראשונה, הקימה החברה מפעל לתחמושת שעסק בייצור פגזים על שטח אדמה גדול שרכשה היא בסמוך לעיר פריז. ייצור הפגזים נעשה בשיטה אמריקאית יעילה במיוחד שהביאה לייצור רחב של למעלה מ5,000 פגזים מדי יום. הצלחתו הגדולה של המפעל לא נמשכה זמן רב, לאחרי המלחמה ירדו אחוזי המכירות במידה ניכרת ומר סיטרואן חיפש אחר תחומי פעילות נוספים בהם יוכל לעשות שימוש בטכנולוגיות הקיימות במפעל, על כן פנה הוא לייצור רכבים. בניגוד לייצרניות רכב אחרות שהחלו את דרכן כיצרניות רכב בייצור רכבים בודדים, בידי החברה היו הטכנולוגיות, כבר מתחילה, לפנות לייצור המוני בהיקף של מאות כלי רכבי מדי יום ביומו. מטרתה של החברה בייצור הרכבים ההמוני היתה הוזלת העלויות הרכבים והפיכתם לשווים לכל נפש.

דגמיה הראשונים של החברה
בשנת 1919 הציגה החברה את הדגם הראשון פרי ייצורה, מדובר היה בדגם ה-A שנחשב לראשון באירופה שיוצר בטכנולוגיית פס ייצור, הוא התבסס על הפלטפורמה של דגם T של חברת פורד אך שווק בתג מחיר נמוך במיוחד בהשוואה לדגמים המתחרים באותם ימים. דגם A הציג טכנולוגיה חדישה שכללה פנסים מתקדמים, מצת חשמלי, צמיג חלופי שהותקן בצידו של הרכב ועוד. כמו כן חדשנותו באה לידי ביטוי גם בפן המאכני עם מנוע איכותי בעל ארבע בוכנות שהגיע למהירות מיירבית של 65 קמ"ש- נתון יוצא דופן בהשוואה לרכביים ששווקו דאז. לדגם ה-A שווק גם בגרסה ספורטיבית שנקראה "טורפדו". הדגם הבא שיוצר על ידי החברה היה טנדר מצופה עץ שהציג יכולות נשיאה גבוהות של למעלה מ-300 קילו. מלאכת פיתוח הרכבים בחברה נמשכה כל העת ובשנת 1921 הציגה היא את דגם ה-B2. ה-B2  התאפיינה בעיצוב מרהיב שכלל תריסי איוורור אחוריים למנוע ובביצועי כביש יפים עם מהירות מירבית שעלתה על 70 קמ"ש. דגם ה-B2 נחשב לאמין ואיכותי ועד מהרה זכתה לכינוי "מכונית הדוקוטור", וזאת משום שנחשבה היא לחביבה במיוחד בקרב רופאים. ה- B2 יוצר גם בגרסת ספורט בעלת טכנולוגיית בוכנות מתקדמת העשויה מסגסוגת קלה ומציגה מהירות מקסימאלית של 90 קמ"ש.

יצור חדשני ושיטות עבודה מתקדמות
מראשית דרכה עשתה החברה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ונחשבה היא לפורצת דרך בקרב יצרני הרכב השונים, שלל הדגמים שהציגה נחשבו לראשוניים ועיצובם כלל איבזור טכני ייחודי. בנוסף, בניגוד ליצרני הרכב באותה העת, הבין מר סיטרואן כי על מנת להפיץ את רכביו בקרב קהל יעד רב יותר עליו להשקיע משאבים ניכרים גם במלאכת השיווק והפרסום, כך לדוגמא הביא הוא לפרסום רב של הצלחותיהם והשיגייהם של רבים מרכבי המותג שזכו למקומות גבוהים במרוצי רכב ובמסעות רכב בהם לקחו חלק רכבי המותג על גבי שלטי פרסום, פרסום ברדיו, ייצור דגמי צעצוע מוקטנים של רכבי המותג ועוד. צעד חדשני נוסף בו נקטה החברה היא העסקת עובדים באופן סוציאלי למדיי, דבר שלא היה נפוץ בקרב מעסיקים באותם ימים וסיפק להם שלל זכויות לרבות תשלום בגין ימי מחלה, ביטוחים שונים ועוד.

התפתחות דגמי המותג
בשנת 1922 השיקה החברה את דגם הcv5, מדובר היה בדגם דו מושבי בעל מנוע 850 סמ"ק שהגיע למהירות מיירבית של 65 קמ"ש בלבד. מרבית מכונית ה-cv5 יוצרו בצבע צהוב, ועל כן זכתה היא לכינוי "לימון קטן", מבנה המכונית קטן המימדים בשילוב עם תג המחיר הנמוך בו היא שווקה, הביאו לאחוזי מכירות גבוהים למדיי, בעיקר בקרב נשים. בשנת 1924 התקשרה החברה בהסכם שיתוף פעולה עם מהנדס הרכבים האמריקאי אדוארד גואן באד, יחד עבדו הם על פיתוחו של דגם ה- All steel b-10, מכונית בעלת מרכב מתכת מתקדם. במקביל, הציגה החברה את דגמי ה- c4 וה- c5. בשנת 1930 השיקה החברה דגם נוסף פרי שיתוף הפעולה עם גואן ברד, מדובר היה בדגם קונספט שהתבסס על מרכב מתכת אחיד בשילוב עם הנעה קידמית. החברה שהשקיעה שנים רבות ומשאבים ניכרים בפיתוח הדגמים ממתכת, נכנסה לקשיים כלכלים חמורים ביותר לאחר שמתחריה החלו גם הם בייצור רכבים המבוסס על הטכנולוגיה שהיא פיתחה. בשנת 1934 נרכשה החברה על ידי חברת מישלן- יצרנית הצמיגים המובילה בעולם ובשנת 1935 נפטר מייסד החברה מר סיטרואן. בתקופת מלחמת העולם השנייה, הנהלת החברה, ששורשיה כאמור יהודיים, סרבה לכל שיתוף פעולה עם השלטון הנאצי ועל כן סגרה היא לחלטין את כל מפעליה והשמידה את כל זכר לדגמים שייצרה במטרה שלא יעשה בהם שימוש על ידי המשטר. בשנת 1948 שבה החברה לפעילות והציגה היא את הגירסה המחודשת של דגם הדה- שבו שזכתה לאחוזי מכירות גבוהים במשך שנים רבות בעיקר בקרב חקלאים ותושבי הכפרים שהעניקו לה את התאור "ייעודית לשני אנשים וערמת חציר". במרוצת השנים הציגה החברה דגמים רבים לרבות דגמי ה- DS, CX, XM וכו שהציגו כולם שילוב של מיטב הטכנולוגיה עם עיצוב ייחודי ואיבזור רב לרבות הגה כוח, בלמי דיסק מתקדמים, מיתלי לחץ שמן ועוד. 

שינויים אירגוניים במבנה החברה
בשנת 1968 רכשה חברת פיאט האיטלקית כ- 15% ממניותיה של החברה, מהלך פגע קשות באהדתם של הקהל הצרפתי בחברה. במקביל רכשה סיטרואן את מותג רכבי הספורט מזרטי ותחת קורת גג זו יוצרו מספר דגמים איכותיים פרי שיתוף פעולה בין החברה לחברת מזרטי. בשנת 1974 נרכשה החברה על ידי חברת פיג'ו, מהלך שבעיקבותיו הופסק הייצור של מספר דגמים דוגמת ה- DS האגדי והחל ייצור מאסיבי של דגמי ה- CX וה- BX המשפחתית

רכבי המותג מגיעים לישראל
רכבי המותג מיובאים לישראל על ידי יבואנית הרכב לובינסקי, וזוכים ליחס מעורב, בשנים עברו סבלו הם  מתדמית בעיתית בכל הנוגע לאמינותם, אך כיום ידוע לכל שמדובר ברכבים איכותיים וטובים. רכבי המותג משתייכים לקטגוריות שונות ופונים לקהלי יעד מגוונים, בקטגוריית רכבי המיני מככבת ה- C1, קטנה ואיכותית המעוצבת בסגנון צעיר ותוסס המשלב ביצועי כביש יפים. בקטגורית הסופר מיני מצויה ה- C3, קטנה וחזקה המשווקת במספר גרסאות מנוע שהבכירה מבינהם היא גרסת ה- 1.2 ליטר טורבו המספקת 110 כוח סוס. בקטגוריית המשפחתיות מצויה ה-c4 בעלת מנוע בנפח של 1.2 ליטרים טורבו בנזין המספק 130 כוח סוס. בקטגוריית המנהלים מציגה החברה שני דגמים מובילים הכוללים את ה- C5 וה- C6, מדובר בדגמים איכותיים למדי המשלבים נוחות, עיצוב וביצועי כביש מהשורה הראשונה. בקטגוריית הג'יפונים מיוצגת החברה עם דגם הקקטוס, דגם הדגל של החברה, מדובר על ג'יפון ייחודי, המעוצב בקפידה ומספק ביצועי כביש ושטח חסרי תקדים.
לייעוץ ברכישת רכב התקשר
03-3727760
או השאר פרטים:
הגדרות נגישות