ביואיק- קלאסית ואיכותית
Buick, מותג היוקרה מבית היוצר של קונצרן הרכב-ג'נרל מוטורס, נמכר במדינות רבות ברחבי העולם לרבות בארצות הברית, קנדה, סין, מקסיקו, טייוואן, כוות וישראל. רכבי החברה משתייכים לרמת מכוניות היוקרה, בקטגוריות ובסגמנטים שונים ועל כן קהל היעד שלה רב ומגוון למדי. למותג הרכב Buick היסטוריה ארוכת שנים שהביא אותו להיות המותג האיכותי המוכר לנו כיום, הסטוריה שהחלה במאי 1903 עת היווסדה של חברת "ביואיק מוטור קומפני" על ידי מר דיוויד דנבאר ביואיק בדטרויט, מישיגן. החברה פעלה כיצרנית רכב עצמאית קטנה ועד מהרה נקלעה לקשיים כלכליים ניכרים. במטרה לשקמה ולהניב רווחים מכר מר Buick את החברה לאיש העסקים ג'ימס ה. וייטינג וזה העביר את מלוא פעילות החברה לעיר מגוריו- פלינט. דנאבר עצמו נפטר מספר שנים קטן לאחר מכן. על מנת לפתח את פעילות החברה ולשקמה כלכלית, שכר מר ויטינג את ויליאם דוראנטשינהל מהנדס הרכב המיומן. בעזרתו הרבה של מר דוראנטשינהל, הצליחו השניים בפיתוח אב-טיפוס לרכב ייעודי למירוצי סיבולת מקצועיים. הצלחתו הרבה של הרכב המקצועי שיוצר, גרמה להנהלת החברה ומר וייטינג בראשה להבין כי כדאי מאוד לפנות גם לקהל צרכני הרכבים הפרטים. בשנת 1904 החלה החברה המצליחה לשווק רכבים למגזר הפרטי שהתבססו על מודל האב- טיפוס המוצלח, שבהמשך כונה "מודל B".
קידמה ופיתוח הובילו את המותג
הרכבים רבים מבית היוצר של המותג במפעל בפלינט יוצרו על בסיס מודל B אך למצער בעקבות תקלות רבות שהתגלו במרוצת השנים, אשר באו לידי ביטוי בעיקר בצריכת דלק גבוהה מהרגיל ומדימומי מנוע רבים, רובם לא שרדו לאורך זמן. פיסת היסטוריה מעניינת ושארית אחרונה שניתן למצוא מרכבים הסטורים אלה, ניתן למצוא במוזיאון Buick בפליט המציג רכב מירוצי עמידות מקורי והשניה היא בקליפורניה בה ניתן לראות רכב לראווה שיוצר על ידי אמן, חובב המותג, אשר בנה דגם של אחת המכוניות לציון מאה שנים למותג האהוב. ברבות השנים עמלו ימים כלילות בחברה ובמותג לשיפור ותיקון התקלות הקיימות ברכביה, בשנת 1909 הוצגה סדרת רכבים חדשה העונה לשם "מודל F", סדרה זו התבססה גם היא, בין היתר, על מערכת ההנעה של מודל B. בזכות המנוע המתקדם והמשופר שהותקן ברכבים החדשים בעל השסתומים הקדמיים, מודל F הביא לשיפור חסר תקדים במכירותיה של חברת ביואיק ועד מהרה הוכרה היא כיצרנית הרכב הגדולה וריווחית ביותר מבין יצרניות הרכב בצפון אמריקה באותם ימים. הרווחים הרבים שייצרה Buick הם שאיפשרו לחברת האם- ג'נרל מוטורס, מהלכים של התרחבות ורכישת מותגי רכב רבים נוספים. מבין מותגי הרכב של ג'נרל מוטורס, מותגה יצרנית הרכב Buick כבעלת רכבי יוקרה בסיסיים ואילו קאדילק מותגה כיוקרתית ומפוארת ממנה, מיתוג זה נכון במידה רבה עד לימינו אנו.
מותג הרכב אהוב בארצות הבריית וגם באירופה
בשנת 1911 עשתה החברה את הבלתי יאומן והשיקה את המכונית הראשונה שיוצרה עם תא נוסעים סגור ובכך הקדימה היא במספר רב של שנים את כל מתחרותיה. שנת 1984 היתה שנת השיא של המותג שאחוזי מכירותיו האמירו והרקיעו שחקים, בפער רב ממתחרותיה השונות. הצלחה זו לא נמשכה שנים רבות, וכבר בתחילת שנות השמונים הורגשה האטה ניכרת במכירות, דבר אשר יצר כתגובת שרשרת האטה בהיצע המכוניות של המותג. בשנת 2005, במטרה לרענן את שורות הרכבים והדגמים שבראשותה, החליטה החברה להחליף את הדגמים הישנים- דגם הסנצ'ורי ודגם הריגאל בדגם חדש, משופר ומאובזר ביותר העונה לשם "לה קרוס" (בקנדה הושק דגם זה תחת השם "אלור"). שינוי משמעותי נוסף שנעשה היה מתיחת פנים יסודית ועדכון מאכני משמעותי לדגמי הלה סילבר ופארק אבניו והחלפתם בדגם חדש העונה לשם "לוצרן". גם בסגמנט המיניוואנים נעשתה מלאכת מחשבת הכוללת עיצוב מחדש, שיפור מאכני מקיף, איבזור כולל ושיפור ביצועים לדגמי הרנדוו והריינייר שהוחלפו בדגם ה"אנקלייב" החדש.
סמל המותג המיוחד
הסמל המייצג המתנוסס בגאון על כלל הדגמים של המותג מורכב משלושה מגינים החופפים זה את זה, נחצים בצורה אלכסונית לכיוון הימני ומוקפים במסגרת עגולה בצבע אדום בוהק. לכל אחד מהמגינים המופיעים בסמל המותג צבע משלו- אדום, לבן וכחול והם מייצגים את שלושת הדגמים הבולטים של המותג בשנת 1960- השנה בה אומץ הסמל. שלושת הדגמים הם הדגמים הבולטים והמיתולוגים של המותג ושמם- הלה- סייבר, אלקטרה ואינביקטה. בחירתו של העיצוב הייחודי המדובר נעשתה , בין היתר, בהשפעתן של פרסומות המותג השונות שהתנוססו בשלטי חוצות במרוצת השנים ובייחוד השלט שהציג את משפחת ביואיק המסורתית והמקורית החל משנות השלושים ועד לשלהי שנות החמישים. סמל זה מייצג את רכבי המותג בגאון וממוצב באופן בולט על כל אחד מרכבי המותג.
דגמי העתיד של המותג האהוב
בביואיק לא נחים על השמרים, עבודת פיתוח ושדרוג מתמדת נעשית כל העת, דגמים חדשים משווקים והדגמים הקיימים משתפרים ומשתדרגים במידה ניכרת. בשנת 2009 הציגה הנהלת המותג את התחזית השיווקית שלה לשנים הבאות, בהתאם לתחזית זו, ייצורן של הלוצרן והלה קרוס יימשך תוך הכנסת שיפורים מקיפים אשר עתידים לשפר במידה ניכרת את צריכת הדלק ואת נוחות הנסיעה, יושק דגם פנאי קרוסובר קטן מימדים אשר יבוסס על הפלטפורמה המצויינת של הגאמא 2 האהוב כל כך בעיקר בארצות הברית וכמו כן, יפותח דגם חדש המשתייך לסגמנט הפנאי גם הוא, אך מימדיו צפויים להיות גדולים יותר. גם בכל הנוגע לתחום המכוניות ההיברידיות מתפתח המותג ועתיד להציג דגם חדיש בעל הנעה היברידית ייחודית המציגה שילוב נועז של בנזין ואנרגיית חשמל המאפשר לנהג להינות מביצועי כביש יפים במיוחד.
עיצוב ייחודי המאפיין את דגמי המותג
אחד המאפיינים העיקריים של כלל דגמי המותג הוא סממן ייחודי, הקיים בכלל הדגמים, כבר מהדגמים הקדומים בשנות הארבעים, הוא פתחי איוורור רבים, לרוב שלושה ואף ארבעה במקרים מסויימים, הממוקמים בכנפיים האחוריות מאחורי הגלגלים הקדמיים. עיצובם של פתחי איוורור אלה הושפע רבות מעיצובם של צינורות הפליטה הקיימים במטוסי הקרב באותה העת. גם בדגמים העכשווים עיצוב זה חזר על עצמו, כך לדוגמא גם בדגם הפארק אבניו הותיק ואף בדגם הלוצרן העכשווי קיימים 3 פתחי איוורור בכל צד, סך הכל שישה פתחי איוורור שמוסיפים אלגנטיות ויוקרה למראה הרכב ומהווים סימן היכר למכוניות המותג.
מותג אהוב עם נתוני מכירות גבוהים יחסית
בשנים האחרונות מצטיינים רכבי המותג בנתוני מכירות גבוהים במיוחד בעולם כולו, כשהביקוש הרב ביותר נרשם בארצות הברית, שכן גודלן של רכבי המותג מתיישב בדיוק רב עם אהבתו של הציבור האמריקאי חובב הרכבים הגדולים בעלי העוצמות והכוח הרב. גם בארץ לא נופל כוחו של המותג, על אף שבישראל משווקים רק ארבעה דגמים בלבד, נתוני מכירות יפים מאוד נרשמו לרכבי המותג, כך לדוגמא בשנת 2007 נחשבו רכבי המותג למקום 23 מבין מותגי הרכב הנמכרים ביותר בארץ, בשנת 2010 מוצבו רכבי המותג במקום ה22 ואילו בשנת 2012 מוצבו במקום ה26. שוק חזק זה הוא סיבה נוספת בעבור רבים לבחור את אחד מרכבי המותג האהוב שכן הוא שומר על ערכו, חלקי החילוף לא יקרים והתחזוקה נוחה.