השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
אופל קורסה
Opel

מידע

אופל קורסה
הסופר מיני המושלמת- אופל קורסה
הסופר מיני הקלאסית מבית היוצר של יצרנית רכבי האיכות הגרמנית, הוצגה לראשונה בשנת 1982 ונחשבת היא, מאז ועד היום, לאחד הדגמים החשובים ביותר של אופל לראשונים בקטגוריית רכבי המיני. מאז שנת 1982 זכתה הקורסה לחמש דורות שנמכרו כל אחד מהם בלמעלה מ-12 מיליון עותקים. בשני העשורים הראשונים נחשבה היא למובילה הבלתי מעורערת של הקטגוריה, ובשנים האחרונות עקב התגברותה והתחזקותה של קטגוריית רכבי המיני, מתומדדת הקורסה מול מתחרים רבים וראויים לא פחות, אך עושה זאת בהצלחה רבה ושומרת במידה רבה על אחוזי המכירות שלה הודות לאיכות החומרים, המנועים החזקים, האבזור הרב ומחיר המשתלם. ביולי 2014 השיקה החברה את הדור החמישי והמעודכן של הקורסה, הדור החדש כלל מתיחת פנים כוללת בכל הנוגע לעיצוב החיצוני ועיצובו של תא הנוסעים, היצע המנועים התחדש והתחזק, שופרה במידה ניכרת צריכת הדלק וכמו כן השתפרה התנהגות הכביש.

היצע מנועים מגוון ואיכותי
עם השקתו של הדור החמישי הציגה החברה מספר דגמי מנוע עיקריים, הגרסה הבסיסית בעלת מנוע  בן 3 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח של כ- 1.0 ליטר במספק 115 כוח סוס בתחום שבין 5,000 ל-6,000 סל"ד וכן 17.3 קג"מ החל מ-1,800 סל"ד ועד 4,500 סל"ד ברצועת כוח שטוחה לחלוטין, על אף שמדובר בנפח מנוע קטן באופן יחסי, מדובר במנוע חזק, נמרץ ואיכותי אשר בזכות מדגש הטורבו והרכיבים הקלים שלו מצליח להשיג גמישות רבה למדי, כמו כן מאפשר המנוע פעולה חלקה ביותר בניגוד למנועי ה-3 צילינדרים האחרים אשר נוטים לרטוט יתר על המידה. מנוע זה משודך, נכון להיום, לתיבת הילוכים ידנית בלבד דבר הנובע מהעדפותיהם של מרבית הנהגים בשוק האירופאי. המנוע השני הינו מנוע בנפח של 1.4 ליטר בעל 4 צילנדרים מודגש טורבו המספק, באופן מפתיע, רק 100 כוחות סוס (כ-15 כוח סוס פחות מהגרסה הקטנה יותר), אך המומנט הכללי משמעותי יותר מהגרסה הקטנה יותר עם כ-20.4 קג"מ בין 1,800 ל-3,500 סל"ד והספק ברצועה רחבה בתחום שבין 3,500- 6,000 סל"ד. המנוע זה משודך גם הוא לתיבת הילוכים ידנית בלבד ומציג, גם הוא, גמישות רבה. הגרסה המנועית הנוספת, והנפוצה ביותר בישראל הינה בת 1.4 ליטר המספק 90 כוח סוס וכ-6,000 סל"ד, 13.1 קג"מ (4,000 סל"ד) נתונים אלה מוכרים מהדגם היוצא של הקורסה. גרסה זו היא הגרסה היחידה המשודכת ל תיבת שישה הילוכים אוטומטית כמועדף על הקהל הישראלי. באופל מבטיחים כי גרסאות מנועיות נוספות יושקו בקרוב.

התנהגות כביש חזקה משודרגת
בכל הנוגע להתנהגות הכביש של הקורסה במגוון תנאי הדרך, לרבות בנסיעה עירונית הדורשת יכולת תמרון גבוה וכן בנסיעה בינעירונית ארוכה ומפותלת, ניכר כי באופל השקיעו מלאכת מחשבת רבה ומאמצים עילאיים להנעים את הנסיעה על כל סוגיה וגווניה. הנסיעה היא נסיעה חלקה, שקטה ומרוככת ביותר, המתלים האיכותיים שומרים בצורה יפה על המרכב היציב ומונעים מחדירתם של רעשים מיותרים אל תוך תא הנוסעים, דבר המספק לנהג את הבטיחות והיציבות הרבה להם הוא נדרש. הקורסה החדשה מספקת נסיעה בעלת אופי שובבי וצעיר, המספק כוח מתפרץ רב וכושר האצה עצים במיוחד. בדור החדש מתאפשרת נסיעה במצב "city" בו מתחזק התגבור החשמלי של ההגה ופעולתו נעשית קלה ונוחה דבר המשפר את יכולת התמרון הדרושה בנסיעה עירונית.

צריכת דלק חסכונית
מאז ומתמיד נחשבה הקורסה לחסכונית ביותר בכל הנוגע לצריכת הדלק, בדור החמישי זכתה היא אף לשיפור הצריכה אשר עומדת על 13.4 קילומטר לליטר בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים, בפועל הצריכה עומדת על 11 קילומטר לליטר לערך, אך עדיין מדובר בנתונים טובים למדי. נתוני צריכת דלק איכותיים אלה מתקבלים הודות לתיבת ההילוכים הידנית אשר נזקקת לכמות נמוכה יותר של דלק, למשקל הרב שהופחת בדור החדש וכן לשיפור שנעשה בתיבות ההילוכים ובמנועים החדשים עימם היא משווקת.

עיצוב חדשני ומרהיב
הדור החמישי של אופל קורסה מוצעת למכירה בשלושה תתי דגמים- דגם הOPC בעל 3 דלתות, דגם ה- ENJOY FIX בעל 5 דלתות ודגם ה- ENJOY בעל 5 דלתות גם הוא. שלושת תתי הדגמים מתבססים על אותה הפלטפורמה של הדור היוצא אך מציג מראה חיצוני מלוטש ומעוצב ביותר, הוכנסו יחידות התאורה המתקדמות הקיימות גם בדגם האסטרה החדש, מכסה המנוע עוצב והוכנס בו קמט המקנה מראה מעט ספורטיבי ועשיר וכמו כן הוגדלו בתי פנסי הערפל והחישוקים. תא הנוסעים, שעוצב בדור החמישי מחדש לגמרי, מציג גימורים בצבע שחור מט יפה לעין והחומרים קשיחים אך איכותיים המעניקים מראה כללי צעיר ויפה. הדיפון המרכזי שודרג לחלוטין ביחס לדור הקודם ויוצר לקבינה כולה מראה חדיש ומעודכן. המושב האחורי מאפשר ישיבה נוחה ביותר לשני מבוגרים או לשני ילדים במושבי בטיחות ללא צפיפות יתרה. תא המטען הוגדל גם הוא ומציג נפח של 285 ליטר המאפשר אחסון איכותי ונוח של ציוד רב לרבות עגלות ילדים ועוד.
 
אבזור רב ואיכותי המשפר את חווית הנסיעה
בעוד שמימדיה הפיזיים של הקורסה אשר עומדים בקנה אחד עם מרבית הרכבים המשתייכים לקטגורייה, בכל הנוגע לרשימת האבזור המוצעת כסטנדרט במרבית הדגמים נחשבת היא לעשירה ואיכותית אף יותר, היא מוצעת עם מערכת מולטימדיה IntelliLink כיאה לכלל רכבי החברה, כוללת שקעי AUX, דיבורית בלוטוס, מזגן חזק ביותר, מחשב דרך מתקדם, מערכת פנסי LED של בי- קסנון מתקדמת, חימום למושבים, חניה אוטומטית ועוד. תוספות ושדרוגים אלה משפרים במידה חסרת תקדים את חווית הנסיעה, הופכים אותה לאיכותית ביותר ובהחלט ניתן לומר כי הקורסה היא אופציה טובה מאוד ביחס לכלל הרכבים המשתייכים לקטגורית רכבי המיני.
 
בטיחות מעל לכל
בהתאם למוטיב ההולך ומתחזק בקרב יצרני הרכב הרבים לשיפור רמת הבטיחות, כלל הדגמים החדשים של אופל מציגים מערך תוספות עשיר ביותר המיועדות לשיפור רמת הבטיחותם של הנהג והנוסעים בעת נסיעה, הקורסה גם היא מצויידת היטב בשלל תוספות לרבות מערך מתקדם של 6 כריות אויר, מערך שלם של בקרות ייצוב ואחיזה מתקדמות, מערכת התראה על סטייה מנתיב, התראה טרם התנגשות, התראה על שטחים מתים, מצלמות נסיעה לאחור ועוד. בנוסעף עמדה הקורסה בשלל מבחני הבטיחות בהתאם לתקן האירופאי המחמיר ביותר  וזכתה היא לציונים יפים למדי, דבר המשפר במידה ניכרת את רמת הכדאיות שלה על פני המתחרים האחרים.

מחיר אטרקטיבי ומשתלם
מחירה של הקורסה במשתנה, כצפוי, בהתאם למרכב הרכב ונפח המנוע, גרסת ה-3 דלתות צפויה לעלות כ-94,990 ₪ לערך, גרסת ה-5 דלתות בעלת תיבת ההילוכים הרובוטית עם מצמד יחיד תעלה 89,990 ₪ לערך. בהשוואה למתחרותיה לקטגוריה הכוללות בין היתר גם את ההונדה ג'אז, יונדאי גטס, ניסן מיקרה, פולקסווגן פולו, סיאט איביזה, שברולט סוניק, דיהטסו סיריון עוד, נחשבת היא לאטרקטיבית ואיכותית למדי, בעיקר בגלל רשימת האבזור העשירה שלה והמותג האיכותי אליה היא משתייכת. הקורסה היא המכונית המושלמת ליחידים הנדרשים לנסיעה שקטה, למבוגרים המחפשים אחר רכב חסכוני בצריכת הדלק ובעליות האחזקה וכן קל לתפעול שוטף ואף למשפחות קטנות אשר אינן נדרשות למקום רב לאחסון. 
 
מחיר משוער
החל מ 89,990
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
19.6
יתרונות
חסרונות
בטיחותית
.
מעוצבת
.
אבזור
.

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על אופל קורסה
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר