השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
אאודי Q3
AUDI

מידע

אאודי Q3
רכב הפנאי האולטימיבי
אאודי Q3, רכב הפנאי האהוב מבית היוצר של יצרנית רכבי האיכות הגרמנית, הוצג לראשונה בשלהי שנת 2011 ונחשב לתשובה הראויה של אאודי לקטגוריית הג'יפונים היוקרתיים דוגמת הב.מ.וו X1, ה- Q3 מהווה פלח משמעותי ועיקרי משוק רכבי השטח היוקרתיים אשר הולך ומתחזק. ה- Q3מתבסס על הפלטפורמה האיכותית של הפולקסווגן טיגואן ואף זהה לו במידותיו החיצוניות, הוא מציג ביצועי כביש יפים במקביל לביצועי שטח רכים איכותיים ביותר. הדגם הראשון של ה- Q3 הגיע למחוזותינו לקראת סופה של שנת 2011 בשתי גרסאות מנועיות בלבד, האחת בעלת מנוע 2.0 ליטר המספקת 211 כוח סוס והנעה כפולה, והשנייה, גרסה מוקטנת יותר בנפח של כ-1.4 ליטר המספק 150 כוח סוס. בתחילת שנת 2014 הציגה החברה גרסה מחודשת ומשודרגת של ה- Q3, בגרסתה החדשה הציגה ה- Q3 שורה של עדכונים עצוביים, מאכניים ובטיחותיים שהפכו אותה לחזקה יותר, יפה יותר ועדכנית הרבה יותר.
 
היצע מנועים עשיר ואיכותי
ה- Q3 משווקת במספר גרסאות מנועיות, אשר כיאה לכלל רכבי המותג, נחשבות לחזקות ואיכותיות ביותר. הגרסה הבסיסית בעלת נפח מנועי של 1.4 ליטר מודגש המספק 150 כוח סוס ו25.5 קמ"ג ב-1,500 סל"ד, מנוע זה משודך לתיבת S-tronic בת שישה הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול אשר מניע את גלגלי הרכב הקדמיים, הגרסה הבסיסית מספקת כושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ב בכ- 9.2 שניות בלבד. הגרסה החזקה יותר, בעלת מנוע בנפח של כ-2.0 ליטר המספק 180 כוח סוס ומומנט מירבי של 32.6 קמ"ג, ומשודכת לתיבת הילוכים S-tronic בת שבעה הילוכים, המספקת מהירות מיירבית של כ-217 קמ"ש וכושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-7.2 שניות בלבד. יחדות הכוח המנועיות גמישות למדי ומאפשרות הגעה לביצועי כביש מרשימים גם ללא צורך בעליה לסל"ד גבוה, שני הסוגים של תיבות ההילוכים המשודכות למנוע מספקות כושר תגובה מהיר וחלק המגיב באופן איכותי לפקודות הנהג. גרסה מנועית נוספת שהגיעה למחוזותינו ביוני 2014 היא הגרסה הספורטיבית של ה- אאודי Q3 המציגה מנוע בעל חמישה צילנדרים בנפח של 2.5 ליטר המספק 310 כוח סוס וכושר תאוסה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-5.2 שניות בלבד. לאחרונה (אוגוסט 2016 ) הציגה החברה את הדגם האחרון, דגם ה"פרפורמנס", המספק נתון מדהים של 367 כוח סוס וכושר האצה אדיר משניות מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-4.4 שניות בלבד.
 
נתוני צריכת דלק איכותיים
נתוני צריכת הדלק הרשמיים של דגם ה Q3 נעים בין 16.39 ק"מ לליטר בממוצע לדגם הבסיסי ועד ל14.92 ק"מ לליטר בממוצע לדגם הבכיר, מדובר בנתונים נאים למדיי בהתייחס לגודלו של הרכב ונפחי המנוע המדוברים. בדומה לשאר רכבי החברה, הדור החדש של ה- Q3 מתאפיין בשיפור ניכר בכל הנוגע לצריכת הדלק, שיפור זה נובע ממספר אלמנטים לרבות מערכת עצור וסע שהותקנה בדגם החדש, מערכת זו מדוממת את המנוע ועוצרת את צריכת הדלק במקרים של עצירה מלאה של הרכב. אלמנט נוסף המשפר משמעותית את צריכת הדלק הוא הטכנולוגיה המתקדמת של תיבת ההילוכים אשר יוצרת העברה מהירה של הילוכים תוך הקטנה מלאה של מאמץ המנוע, דבר אשר יוצר הפחתה ניכרת בצריכת הדלק.
 
נוחות ואיכות הנסיעה
במספר רב של מבחני דרך שנערכו ל- Q3נרשמו ביצועי נסיעה איכותיים ומרשימים למדי, כבר מרגע התנעת הרכב מורגש השילוב המושלם של המנוע החזק עם הגיר המתקדם, דבר המספק תחושה קלילה וזריזה ללא כל מאמץ מצידו של הנהג. לחיצה על דוושת הגז מציגה כושר תאוצה מרשים ומהיר בדומה לרבות ממכוניות הספורט המוכרות. כיול המתלים ב- Q3 קשיח ומעט נוקשה מהרגיל, אך יעיל ופועל היטב לריסון מקסימלי, עם סיומה של הישורת מציג ה- Q3 יכולות אדירות. הגרסה הספורטיבית של ה- Q3 היא המצטיינת ביותר בכל הנוגע להתנהגות כביש והכל מבלי להיות נוקשה כלל.
 
עיצוב קלאסי ומרהיב
במבט חיצוני על ה- Q3 ניתן לזהות בקלות את הדמיון הרב הקיים בינה לבין אחותה הגדולה ה- Q5, מדובר על עיצוב סולידי וקלאסי, אך יחד עם זאת יוקרתי ונעים לעין כיאה לכלל רכבי החברה, חזית הרכב כוללת קימורים עדינים והגובה המשמעותי מעניק לה את הנוחות הרבה על הכביש. תא הנוסעים, גם הוא, זכה לעיצוב אופייני לעיצובם של רכבי החברה, הוא משלב מראה סולידי עם שימוש בחומרים איכותיים המקנים לו מראה כללי עשיר ויוקרתי. מרווח הרגלים גדול ונוח, הן לנוסעים במושבים הקדמיים והן לנוסעים במושב האחורי, קונסולת הנהג מעוצבת בקפידה וכוללת צג גדול במרכזה ומאפשרת שליטה מלאה בכלל פונקציות הרכב, לוח מחוונים גדול ומרהיב למראה ומחשב דרך מתקדם התורם גם הוא את חלקו לנוחות הנסיעה. תא המטען של ה Q3גדול ומרווח ומאפשר איחסון נוח של ציוד רב.
 
בטיחות ברמה גבוה
נהיגה ב- Q3 נחשבת לבטוחה למדי, היא מצטיינת באחיזת כביש גבוהה ומעוררת, הצמיגים הרחבים מקנים תחושת ביטחון מיירבית גם תחת מהירות גבוה. דוושת הבלם מספקת תגובה עצימה באופן מידי וכך מעלה במידה ניכרת את ביטחונו של הנהג בעת נסיעה. בדומה לכלל רכבי המותג, גם ה- Q3 מתהדרת בשלל תוספות ואביזרים שתפקידם לשפר את רמת בטיחותם של הנוסעים והנהג, תוספות אלה כוללות, בין היתר, מערך מתקדם של כ-6 כריות אויר, מערכת בקרת יציבות, חיישני לחץ אויר בצמיגים, מערכת התראה בגין סטייה מנתיב ועוד. כמו כן עמדה ה- Q3 בכלל מבחני הריסוק בהתם לתקן האירופאי המחמיר Euro NCAP וזכתה לחמישה כוכבי ריסוק.
 
איבזור מתקדם לשיפור חווית הנסיעה
גרסת הבסיס של ה- Q3 כוללת מספר רב של אביזרים איכותיים כסטנדרט שתפקידם לשפר את חווית הנסיעה ולהעניק לה תחושת יוקרה ופאר, בין אביזרים אלה ניתן למצוא את המערכת המולטימדיה המתקדמת של החברה בעלת מסך מגע בגודל של 6.5 אינץ', חיבורי בלוטוס, שקעי AUX ו- USB, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים בקוטר של 17 אינץ', מערך פנסי קנון, חיישני חנייה, חלון גג ועוד. על מנת לשפר אף יותר את חווית הנסיעה, מציעה החברה חבילת תוספות בעלות של כ-25 אלף ש"ח שכוללים דלת תא מטען חשמלית, כניסה והנעת הרכב ללא מפתח, מצלמת רוורס ועוד. הדגם הבכיר מגיע עם מרבית המרכיבים של חבילת האיבזור הנוספות, כסטנדרט.
 
למי מתאים ה- Q3?
גדם ה- Q3 נחשב, כאמור, לרכב הפנאי האולטימטיבי, הוא מציע את השילוב הנהדר של יוקרה ואיכות אירופאית בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר עם ביצועי כביש מרגשים שאינם נופלים מאף רכב ייעודי לשטח. ה- Q3 אינו נחשב לרכב צעיר ותוסס, עיצובו, כיאה לעיצובם של כלל רכבי החברה, מאופק וסולידי למדי, אך נסיעה בו חושפת עולם שלם של ביצועי כביש ושטח מהאיכותיים ביותר שיודע עולם הרכב להציע. בהשוואה למתחריה, נחשבת ה- Q3 לטובה ביותר, הן בנוגע לצריכת הדלק, הן בנוגע לעלויות התחזוקה, הן בנוגע לחווית הנסיעה והן בנוגע למחיר. כלל הנתונים הללו מראים כי קהל היעד האולטימטיבי עשוי להיות חובבי השטח והנהיגה הגבוה, משפחות הנדרשות למקום רב לאחסון ויחידים שלא מתפשרים על חווית נהיגה בלתי נשכחת.
מחיר משוער
החל מ- 232,600
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
13
יתרונות
חסרונות
איבזור
מחיר
שימושיות
יכולות שטח
עיצוב פנימי

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על אאודי Q3
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר