ארגון הבטיחות האירופאי, הלוא הוא ה- Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק של הרכבים הבאים: הונדה HR-V, הונדה ג'אז, אודי A4 ופולקסוואגן קאדי. שני הדגמים של הונדה והדגם של אודי זכו בציון המקסימאלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק, רק פולקסוואגן קאדי, כנגד כל הציפיות, זכתה רק בארבעה כוכבי בטיחות.
הונדה ג'אז, הונדה HR-V ואודי A4 זכו בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה- NCAP. פולקסוואגן זוכה בארבעה בלבד
הונדה ג'אז החדשה, ששיווקה בארץ החל לפני כמה ימים, מעבר לכך שזכתה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק, היא גם הסופר-מיני היחידה השנה שזוכה לציון כזה גבוה בנגזרת הבטיחות. לעומתה, המאזדה 2 ויונדאי i20 זכו רק בארבעה כוכבים. הג'אז החדשה הצליחה להשיג ציונים גבוהים במיוחד בכל הפרמטרים שנבדקו: 93% בבטיחות נוסעים בוגרים, 85% בבטיחות ילדים, 73% בבטיחות הולכי רגל ו- 71% בעזרי בטיחות.
יום המזל של הונדה. שגריר נוסף של הונדה שזכה לתשבחות מה- NCAP, הוא ההונדה HR-V, שזכה גם הוא לציון מקסימאלי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים: 86% בבטיחות נוסעים בוגרים, 79% בבטיחות ילדים, 72% בבטיחות הולכי רגל ו- 17% בעזרי בטיחות. שני הדגמים האלה של הונדה מצוידים המערכת בלימה אוטומטית, מה שנתן להם עוד קצת נקודות זכות.
נציגת הגרמניות, האודי A4, זכתה גם היא לציון של חמישה כוכבי בטיחות באותם מבחנים. הציונים שקיבלה האודי החדשה, הם הציונים הגבוהים ביותר שניתנו השנה לרכב: 90% בבטיחות בוגרים, 87% בבטיחות ילדים, 75% בבטיחות הולכי רגל ו- 75% בעזרי בטיחות. לעומתו, הקאדי של פולקסוואגן, נאלצת להסתפק רק בארבעה כוכבים בלבד: 84% בבטיחות בוגרים, 78% בבטיחות ילדים, 58% בבטיחות הולכי רגל ו- 68% בעזרי בטיחות.
הרשימה של הרכבים שנבחנו אורכה. נציין כי את המקום האחרון מאכלס רנו טראפיק, שזכה רק בשלושה כוכבי בטיחות עם שקלול ציונים של: 52% בבטיחות נוסעים בוגרים, 91% בבטיחות ילדים, 53% בבטיחות הולכי רגל ו- 57% בעזרי בטיחות.
את כל הציונים של כל הרכבים שנבחנו תוכלו לראות
כאן. כדאי שתציצו לפני שאתם רצים לרכוש רכב.