היצרנית הגרמנית אודי, משיקה את האודי R8 החדשה. האודי החדשה היא בעלת אותו פאר וטכנולוגיה כמו קודמתה: מנוע מרכזי, הנעה כפולה, שני מושבים, שלדת קרבון בשילוב אלומיניום והכי חשוב, זיקה מיוחדת לאחות החצי גרמנית- חצי איטלקית למבורגיני. אבל, לא הכול אותו דבר. מעבר להבאתה של האודי אר 8 להיות קשיחה יותר וקלה יותר, באודי העדיפו לוותר על מנוע ה V8 שהניע אותה עד כה, ובחרו להשתיל במקום מנוע V10 שמרים את תג המחיר לכמעט 200,000 אירו, אך מנגד, גורם לאר 8 לנשק את היריבה האיטלקיה.
אודי R8 החדשה. מנוע V10 המספק 610 כ"ס בגרסת ה'פלוס'
מ- 0 ל- 100 ב 3.2 שניות
כאמור, אודי החליפו את תחנת הכוח בעלת שמונה הצילינדרים, לתחנת כוח עם 10 צילינדרים, בנפח 5.2 ליטר המפיצים 610 כוחות סוס, בגרסת ה'פלוס', ומביאים את האודי אר 8 להאצה ממצב עמידה ל- 100 קמ"ש ב 3.2 שניות. לעומתה הגרסה ה"רגועה" יותר מספקת 540 כוחות סוס בלבד. אמנם לא אמורים לציין צריכת דלק כשמדובר במכוניות שלא אמורות להיות חסכוניות בכלל, אבל הנתונים האלה לא משאירים ברירה- בקטע טוב. צריכת הדלק הממוצעת של הגרסה הרגילה של האר 8 עומדת על 8.1 ק"מ לליטר ושל גרסת ה'פלוס' עומדת על 7.7 ק"מ לליטר.
לא הרכב הנכון למסע קניות
אודי אר 8 הוא לא הרכב הנכון למי שמחפש נוחות נסיעה או פרקטיקה ברמה כלשהי. להיפך, מי שמתעמק בנתונים כמו מרחב פנים, תא מטען או צריכה דלק, כדאי שידלג לרכבי ההיברידים. תא הנוסעים של האודי אר 8 עונה לכל הציפיות העולות לראש כשאומרים את צמד המילים "מכונית מרוץ". למרות הפתיחה הדי שלילית שלנו, אין זה סותר את העיצוב עוצר הנשימה שהאודי אר 8 מביאה איתה. אמנם היא צפופה, עם מושבים חובקים ודש-בורד גבוה, שאולי גורמים להרגשה קלסטרופובית משהו, אך היא מעוצבת בצורה יוצאת דופן ועוצרת נשימה. פנים הרכב הוא בגימור עור שחור עם תפרים אדומים "המציירים" מעויינים אלקנטיים על מושבי הרכב- מעט מזכיר את הלמבורגיני.
הגרסה ה"חלשה" מונה מתחת למכסה מנוע רק 540 כ"ס
מידות זהות לדגם הקודם
לא שזה רע, להיפך- הרכב מנצח לא מחליפים. מידות האר 8 דיי זהים לאלה של הדגם הקודם. למעשה האר 8 החדשה קצרה יותר ב 1.5 ס"מ ונמוכה יותר בס"מ אחד. אבל, האודי החדשה השמינה קצת והתרחה ב 4 ס"מ שלמים מה "שמושיב" אותה היטב על המסלול. מה גם שנפח תא המטען עכשיו זהה לחצי תא מטען של הקטנות העירוניות (112 ליטר). כמובן שאודי השתמשה בשלל שיפורים לטובת האר 8 החדשה. החל משימוש נכון יותר בסיביי פחמן שהוריד 15% במשקל השלדה והקשחה של 40% למוט הפיתול ועד לחיזוקים בהספק המנוע של שני הגרסאות של האודי שמביאים את שני הדגמים להיות חסכוניים יותר, מהירים יותר ובעלי מהירות מרבית גבוהה יותר.
לא בדיוק הרכב הנכון למסע קניות