המקום: ישראל, הזמן: שנות ה-60. מדינות ערב איימו על חברות יפניות שאם הן ימשיכו למכור את מוצריהן לישראל, הם יפסיקו כל מסחר עימן (כחלק ממלחמתם עם ישראל על מנת להתיש ולהחליש אותה מבחינה כלכלית). באותה תקופה כל רכבי המכוניות היפניות הפסיקו את מכירת רכביהם בישראל, כאשר רק 3 חברות המשיכו מסחר כרגיל: דייהטסו, סוזוקי וכמובן, סובארו. מבחינת סובארו מהלך זה היה מהלך מעולה, שכן באותה תקופה היא הייתה חברה קטנה ומכירותיה בארץ הובילו אותה לפריחה מיידית, ומאוחר יותר, ביססה סובארו את מעמדה בארץ עם רכבים שמוכרים עד ימינו כמו הסובארו ג'אסטי והסובארו DL.
סובארו בשנת 2012
חלוף השנים, לצערנו הרב, לא עשה עם סובארו צדק. המכירות ירדו בצורה קיצונית וזאת למרות שסובארו הפכה למותג אשר נחשב בעולם לרכב היי-טק קטן, חסכוני וידידותי. מותג סובארו הצליח בעיקר בארה"ב, שם עד לפני מספר שנים, שלטו בעיקר רכבי השריר האמריקאים בעלי נפח מנוע עצום של לפחות 3 ליטר. בישראל, כאמור, השוק התנהג בצורה שונה לגמרי, וזאת בעיקר בגלל השם שדבק בה בשנות ה-60 עד ה-90 – רכב זול, עממי עם אמינות מפוקפקת. המציאות היא, שונה לגמרי. סובארו מייצרת רכבים אמינים מאוד, כשחלקם נחשבים לרכבי פרימיום (מגיעים בעיקר לארה"ב). הגיע הזמן לנפץ את הסטיגמה שלהם.
ל-XV מראה ספורטיבי ואגרסיבי יחד עם מרכב גבוה יחסית
XV – הניסיון של סובארו להיכנס מחדש
צוות פורטל אוטו1 קיבל את ה-XV לנסיעת מבחן והחליט להעמידו במבחני דרך קשים בחולות צפון ת"א, והנה התוצאות: נתחיל מהמראה של הרכב. במילה אחת – מהמם. ובהרחבה – הרכב נראה מדהים. סוף סוף סובארו יצרה רכב אשר לוקח את הנישה שבה הוא נמצא צעד קדימה מבחינת מראה, ואין הוא, בניגוד לרכבים קודמים שלה, רכב אשר מגיע לחגיגה רק אחרי שכבר הוציאו את המילה האחרונה בעיצוב חיצוני. סובארו הפכה סוף סוף למובילה. ל-XV מראה ספורטיבי ואגרסיבי יחד עם מרכב גבוה יחסית, מה שמעניק לו נוכחות בכבישי הארץ. קווי המתאר שלו הם חדים ומוסיפים רבות למראה הכבישטח של הרכב, וזאת ביחד עם הגלגלים הגדולים והג'נטים הייחודים, מעניקים לו מראה שלא תשכחו.
והגנטים ייחודים מעניקים לו מראה שלא תשכחו
XV – נכנסים פנימה
כאשר קופצים לתוך הרכב מגלים שינוי תדמית חד. בעוד הרכב אגרסיבי מבחוץ, כאשר מתיישבים בכל מקום בתא הנוסעים, נדהמים לגלות עד כמה הרכב מרגיש בייתי. הכסאות מרופדים ונוחים להפליא והעיצוב הפנימי הכולל מזמין מאוד. לוח המחוונים כולל תצוגה אנלוגית ודיגיטלית יחדיו, מה שיוצר שילוב מעניין ומוצלח לעין. החומר ממנו עשוי הרכב הוא אומנם שילוב של בד ופלסטיק, אך הפלסטיק מורכב בצורה חזקה ויציבה מאוד. תא המטען הוא גדול ונוח, ואם אתם לא מסיעים נוסעים מאחור, ניתן להוריד את הכיסאות וליצור מרחב פנימי גדול עוד יותר.
תא המטען הוא גדול ונוח, ואם אתם לא מסיעים נוסעים מאחור, ניתן להוריד את הכיסאות וליצור מרחב פנימי גדול עוד יותר
ומה נמצא מתחת למכסה המנוע?
כל דגמי XV אשר נמכרים בארץ מגיעים עם מנוע בוקסר FB 2 ליטר אשר מייצר לא פחות מ-150 כוחות סוס, ונחשב כחלק ממנועי הדור הירוק של סובארו – דור מנועים אשר משלב בין חיסכון בדלק לעוצמה. הגיר עצמו לעומת זאת נמכר בשני מודלים שונים, האחד ידני, בעל 6 הילוכים, והשני אוטומט רציף, אשר מגיע גם עם 6 הילוכים.
אהבתם? רוצים לקרוא עוד? הצטרפו לפייסבוק של אוטו1.
לנסוע ב-XV
הסובארו XV מגיע (כמובן) עם הנעה כפולה, כמו בכל הרכבים של סובארו, מה שמעניק לרכב יציבות כביש בלתי ניתנת לערעור, בעיקר בתנאי כביש רעים (חצץ, רטיבות, חולות וכדומה). אולם דבר זה אינו כה ייחודי ל-XV שכן כל הרכבים של סוארו מגיעים עם הנעה כפולה – מאין חותם ייחודי של החברה. מבחינת חווית נסיעה, ה-XV לא נופל בהרבה מרכבי היוקרה בנישה כדוגמת ה-אאודי Q3, שכן ה-XV מגיע עם בקרת אקלים כפולה, תעלות מיזוג לנוסעים מאחור, 4 רמקולים, כניסת AUX ו-USB, חיוג קולי ועוד כשהכל כמובן נשלט על ידי צג מגע קל לשימוש.
XV ושני קווי ההגנה שלה
אי אפשר לסיים את מבחן הדרכים מבלי לדבר על בטיחות הרכב, שכן אחרי הכל, אלו מאיתנו אשר רוכשים רכב SUV הם לרוב אנשי משפחה, ולכן, תשמחו לדעת כי ב-XV קיימים שני מערכי הגנה: מערכת הגנה אקטיבית ומערכת הגנה פסיבית. מערכת ההגנה האקטיבית כוללת את ההנעה הכפולה, מרכז כובד נמוך למרות היותו רכב גבוה מהממוצע, שדה ראייה מוגדל (חלון, חלונות צד גדולים), מערכת ABS, מערכת EBD, סייען בלימה BAS, מערכת בקרת משיכהTC ומערכת בקרת יציבות VDC. ההגנה הפסיבית כוללת בתוכה 7 כריות אוויר (זוג קידמי, זוג צידי, זוג מסוג וילון וכרית אויר לברכיים של הנהג), התראת אי חגירה, משענות ראש אקטיביות, עוגני דלתות אחוריות, מערכות עיגון ISOFIX למושבי התינוק, קורות חיזוק בדלתות, מוט התגברות, מוט הגה סופג אנרגיה, כלוב נוסעים טבעתי ועוד.
אז לשאלתנו המקורית, האם סובארו יצליחו לחדור לשוק העמוס גם ככה של ה-SUV? על הנייר נראה שכן, אך על השוק הישראלי בכלל ושוק המכוניות הישראלי בפרט, אי אפשר לסמוך שתמיד יתנהג בצורה צפויה או אידיאלית. תמיד ישנם גורמים בלתי ניראים אשר מושכים את המושכות לכאן או לכאן. אנחנו, בכל אופן, התרשמנו מאוד.
מה הרשת אומרת על הסובארו XV?
דורון מפורום גלובס אמר - "רכב שנראה מבטיח!"
|
אור מפורום קארטיוב אמר - "רכב נעים, הרמוני, קל לנהיגה ומשרה ביטחון."
|
רונן מפורום וואלה אמר - "נסעתי על המון רכבים בחיי, אבל זה, זה באמת הכי נוח"
|
מפרט טכני
מעוניין בפרטים נוספים על הסובארו XV? לחץ כאן!
סוגיות חשובות בקניית רכב
קניית רכב חדש – החלטה חשובה
אפשרויות לקניית רכב חדש