אין אחד או אחת שלא מעניין אותם מדד התאוצה של הרכב שלהם. גם אם אתם לא חולי הגה ולא חובבי מהירויות, הנתון הזה הוא אחד היותר מעניינים במפרט הרכב. זה לא שהנתון הזה פרקטי במידה כזו או אחרת, פשוט עצם העובדה שהרכב שלכם מסוגל לספק את מה שהיצרן כותב, זה נותן הרגשה של עוצמה בין הידיים ואפילו מחייה מעט את הדמיון. מלבדכם, גם היצרניות שמות דגם לנתון הזה. ככל שהמספר שרשום בנתון נמוך יותר, כך הרכב מקבל תג יוקרתי יותר. שלא נדבר על התחרות בין היצרניות שמרעידה את אדמתם של היצרניות השונות, שמא למתחריהם הישירים יש נתון האצה נמוך יותר. ייהרג בל יעבור. 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
בגלל שאנחנו יודעים את האהבה שלכן ושלכם לנתון התאוצה, ואפילו הוכחנו לכם את חשיבותו, אספנו לכם את עשרת המכוניות שלאו- דווקא המהירות ביותר בארץ אך בהחלט מאיצות הכי מהר בארץ (לפי נתוני יצרן). את העשירייה הפותחת אספנו לכם וסידרנו אותם בסדר יורד על מנת לשמר לכם את המתח בזמן שאתם קוראים את הכתוב. אז שתי ידיים על ההגה ומתחילים:
מימין לשמאל: אסטון מרטין, מרצדס GT AMG S, פרארי FF, מרצדס E63 AMG
מימין לשמאל: אסטון מרטין, מרצדס GT AMG S, פרארי FF, מרצדס E63 AMG
מקומות עשירי ותשיעי: אסטון מרטין וואנקוויש ומרצדס AMG GT-S: 3.8 שניות.
הצמד היקר הזה, שלמעשה סוגר את "רשימת ההאצה" שלנו, מביא את המרצדס AMG GT-S בעלת מנוע שמונה צילינדרים בתצורת V כפול מגשי טורבו בנפח 4.0 ליטרים שמסוגל לייצר הספק מרבי של 510 כוחות סוס (462 בגרסה הרגילה) ומזניק את הדגם ממצב עמידה ל- 100 קמ"ש ב 3.8 שניות. תג מחיר- 1.56 מיליון שקלים.
כמו המרצדס, גם אסטון מרטין וואנקוויש, שמצוידת במנוע V12 אטמוספירי בנפח 5.9 ליטר שמייצר 576 כוחות סוס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית שמזינה את צמד הגלגלים האחורי, מביאה נתון האצה זהה של 3.8 שניות. תג מחיר- 2.43 מיליון שקלים.
 
מקום שמיני: פרארי FF: 3.7 שניות.
קבלו טיזר קטן להמשך הכתבה: פרארי היא היצרנית היחידה בישראל, שכל דגמיה נכנסים לרשימת "עשרת הגדולים" שלנו. הדגם מביא בחרטומו מנוע V12 בנפח 6.3 ליטרים עם הספק מדהים של 660 כוחות סוס. המנוע מזין את כל ארבעת הגלגלים של הדגם כאשר הוא מזניק אותו ל- 100 קמ"ש תוך 3.7 שניות. תג מחיר- 2.62 מיליון שקלים.
מימין לשמאל: פרארי קליפורניה, פאנאמרה S, פורשה 911 טורבו S, פרארי GTB 488
מימין לשמאל: פרארי קליפורניה, פאנאמרה S, פורשה 911 טורבו S, פרארי GTB 488
מקומות שביעי, שישי וחמישי: מרצדס E63 AMG S, פרארי קליפורניה, פורשה פאנאמרה טורבו S: 3.6 שניות.
את המקומות הביניים שלנו גורפות המכוניות שכל אחד מאתנו העלה לראשו כשהתחיל לקרוא את הכתוב כאן. מרצדס E63 AMG S שהיא למעשה גרסת הקצה של המרצדס E קלאס, מצוידת במנוע מוגדש V8 בנפח 5.5 ליטר המייצר 585 כוחות סוס ותג מחיר של 1.19 מיליון שקלים. איתו גם הפורשה פאנאמרה הגרמנית עם מנוע V8 טורבו בנפח 4.8 ליטר המספק 500 כוחות סוס והנעה כפולה שיימסר תמורת 1.8 מיליון שקלים וכמובן הנציגה האיטלקית- פרארי קליפורניה, בעלת מנוע V8 מוגדש בנפח 3.8 ליטר עם 560 כוחות סוס והנעה אחורי שנמכרת ב- 2.15 מיליון שקלים. הטריו המדהים הזה מטיס עצמו קדימה ממצב עמידה למהירות של 100 קמ"ש תוך 3.6 שניות.
 
מקום רביעי: פורשה 911 טורבו S: 3.1 שניות
קיימת תחרות רצינית בין פורשה 911 טורבו S, לבין ניסאן GT-R שאותה נפגוש בהמשך (עוד טיזר על חשבוננו). פורשה 911 טורבו S כנראה שנמצא לג אחד אחרי הניסאן, כאשר היא מביאה תחת מכסה המנוע שלה יחידת הינע שמספקת 560 כוחות סוס ומביאה את הדגם ל- 100 קמ"ש תוך 3.1 שניות.
 
מקום שלישי: פרארי GTB 488: 3.0 שניות.
נעזרת במנוע V8 עוצמתי עם צמד מגדשים בנפח 3.9 ליטר המחלץ 660 כוחות סוס ותג מחיר של 2.3 מיליון שקלים. אגב, השקתו של הדגם בארץ צפויה להתחיל ביום רביעי הקרוב.
 
מקום שני: פרארי F12 TDF: 2.9 שניות.
הגרסה הייחודית של הברלינטה F12 שמנציחה את מרוצי המכוניות מימים עברו, הטור דה-פראנס, מצוידת המנוע V12 בנפח 6.3 ליטרים שמפיק 780 כוחות סוס איטלקיים ומשודכים לתיבת הילוכים משודרגת שמזניקים את הדגם למהירות של 100 קמ"ש תוך 2.9 (!!!) שניות מחירה טרם נמסר אך מחיר ה F12 "הרגילה" עומד על 2.9 מיליון שקלים.
פרארי F12 TDF
פרארי F12 TDF
ובמקום הראשון: הסמוראי האחרון- ניסאן GT-R עם נתון האצה של 2.8 שניות בלבד!
כנראה שניסאן GT-R ניצחה את פורשה 911 טורבו S. המפלצת המוטורית הזו עושה שימוש במנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.8 ליטר. המנוע משליך את האנרגיה שהוא מפיק לכל ארבעת הגלגלים כאשר הדגם נעזר באי אילו מחשבים שגורמים לו להאיץ ממצב עמידה למהירות של 100 קמ"ש תוך 2.8 שניות וזוקף לעצמו את התואר "הזריז ביותר" ואפילו את התואר "הזול ביותר" (מבין הדגמים ברשימה)- 843,000 שקלים.
במקום הראשון: ניסאן GT-R
במקום הראשון: ניסאן GT-R
אז פעם הבאה שמנסים ללמד אתכם על תפקידי הרכב, תפנו אותם לכתבה הזו. הרי הכל שאלה של זמן.