במהלך סוף השבוע האחרון הקימו 13 מדינות מאירופה ומארצות הברית, ברית המחייבת את אותן המדינות לעצור עד שנת 2050 את מכירתן של מכוניות הפולטות זיהומים. מבין כל 13 המדינות שאמונות באותה ברית נמצאות גם אנגליה, גרמניה, הולנד ונורבגיה- בצד האירופאי והצד האמריקאי מונה את מדינות קליפורניה, קונטיקט, מרילנד ואפילו קוויבק שבקנדה.
ב.מ.וו i8 החשמלית
ב.מ.וו i8 החשמלית
מאז תחילתו של כנס איכות הסביבה באו"ם התחייבו 195 מדינות כי הן יעשו כל שביכולתן על מנת להקטין את פליטת גזי החממה בחצי מהכמות עד שנת 2050. מעבר לכך, שלושה-עשרה המדינות, אשר חלקן רשומות בפסקה הקודמת, הגדילו לעשות וכרתו ברית בניהן הנקראת Zero Emissions Vehicle (ZEV) אשר אומרת כי הן יעשו כל שביכולתן על מנת שעד שנת 2050 המכוניות שיותרו למכירה בשטחן יהיו עם 0 מזהמים. הכוונה, כניסתן של מכוניות היברידיות פלאג-אין, מכוניות תא דלק (כמו הטויוטה מיראי) ושלל פיתוחים שיבואו בעתיד.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
לפי חישובים שנעשה ב- ZEV, במידה והמדינות החברות בברית יעמדו בברית, יחסך לעולם כמיליארד טון של פחמן דו חמצני. המעבר להנעה אלטרנטיבית יוריד את פליטת המזהמים של רכבים בכל העולם בכ- 40%, שכך למעשה ימוזער הנזק הנגרם לכדור הארץ בעשורים האחרונים, כמו למשל עליית מפלס האוקיינוסים, מזג אוויר שמקצין מידיי שנה ועוד שלל תופעות טבע שקורות עקב עלייה בכמות המזהמים.
 
בין היצרניות שעובדות שעות נוספות על פיתוחי הנעה אלטרנטיבית עומדות היצרניות רנו-ניסאן, ששמה מטרה שעד שנת 2020 מכוניותיה החשמליות יהוו 20% מסך מכירות היצרנית, אודי שדואגת להרחיב את ארסנל הדגמים החשמליים, טסלה, היחידה שמוכרת אך ורק מכוניות חשמליות ומבטיחה להכפיל את מכירותיה פי עשר עד שנת 2020 וכמובן, ב.מ.וו, ג'נרל מוטורס, וולוו ועוד.
שני דגמים חשמליים של ב.מ.וו
שני דגמים חשמליים של ב.מ.וו
עוד מוקדם מידיי לומר שתם עידן הבערה הפנימית, אך לפי מה שהעתיד צופה לנו זה לא ימשך עוד הרבה זמן. יכול מאוד להיות כי המהפכה תשלים עצמה עד אמצע המאה ואז, כשזה יקרה, מנועי הבערה הפנימים יחשבו "לנוסטלגיה" כמעט כמו שהיום חשב מנוע הקיטור.